خلاقیت در احیا فضاهای عمومی

پروژه “The Red Planet” یک فضای شهری است که به منظور تقویت تعاملات اجتماعی، جلب مشتری و افزایش خاطره سازی در فضای باز در مجاورت یک خیابان خرده فروشی طراحی شده است.Daning Life Hub ، یک مرکز خرید وسیع در شانگهای است که به علت وضعیت ساختاری روباز بازار، به عنوان یکی از گرم ترین مراکز تجاری این شهر شناخته می شود. از همان ابتدا، تیم بازاریابی Daning Life Hub اصرار داشتند که یک محیط خلاقانه، الهام بخش و ابتکاری ایجاد کنند. چیزی به دور از انتظار و فراتر از هر نوع چیدمان معمول تزئینی، که باعث شود کودکان و بزرگسالان به جای گذر از آن، مشتاق شوند از آن استفاده کنند. یک طرحی که به خودی خود ، منطقه گذر و تردد را به “فضایی” برای توقف و اقامت تبدیل می کند، جایی که شهروندان می توانند فرزندان و خانواده های خود را به همراه بیاورند و مقداری زمان با کیفیت را به تعامل با سایر بچه ها و خانواده ها اختصاص دهند. پیشنهادات این طرح در راستای شکستن سنت ها و ادراک متداول، به منظور تحریک تخیل و خلاقیت کودکان و همچنین غوطه ور کردن آنها در یک تجربه رنگارنگ بود، یک مکان غیر منتظره برای رهگذران.

” The Red Planet” به جای یک زمین بازی بسکتبال معمولی، به عنوان یک زمین بازی سورئال عمل می کند و دارای توپوگرافی مصنوعی برای بازی، کوهنوردی، سر خوردن، نشستن، درازکشیدن و … است. به منظور تقویت جریان محیط، یک تور بسکتبال خمیده طراحی شده با چراغ های LED، نصب شده است. مشخصه های دیگر مانند تخته سیاه های هرم شکل، موانع و سکوهای خلاقیت، محل های نشستن  برای والدین و سایر بازی های رندوم، مکمل طیف وسیعی از فعالیت های سرگرم کننده ای هستند که هم کودکان و هم بزرگسالان قادر به انجام آنها می باشند. اتخاذ  تنها یک طیف رنگی، قرمز، در طراحی و همچنین به کار بردن سایه بان های قرمز رنگ برفراز محل های نشستن و مبلمان فضا موجب غرق شدگی هرچه بیشتر در این فضا سورئال می گردد.

 

ترجمه از: نگاروفایی